Z początkiem stycznia 2016 roku, firma Lenovo będąca właścicielem Motorola Mobility, wprowadza nowy branding mający na celu wyznaczenie nowych standardów w komunikacji marek znajdujących się w portfolio firmy.


Motorola Mobility, międzynarodowa marka, która w swojej blisko 90-letniej historii udowodniła, że jest liderem w komunikacji mobilnej i radiowej, w 2014 roku stała się częścią koncernu Lenovo. We wrześniu 2015 roku w ramach nowego działu Lenovo mobile nastąpiło połączenie działów mobilnych Lenovo z Motorola Mobility celem wykorzystania potencjału każdego z nich dla tworzenia najlepszej oferty mobilnej na rynkach całego świata.

Obecnie firma Lenovo wprowadza nową komunikację swoich marek mobilnych, tj. Motoroli oraz VIBE. Obydwa brandy zostaną skupione w ramach firmy Lenovo, odpowiednio jako: Lenovo moto oraz Lenovo VIBE.

Sama zmiana nazwy z Motorola na moto była już anonsowana poprzez dotychczasowe nazewnictwo produktów, tj. Moto E, Moto G, czy Moto 360. Nie pojawiała się na produktach od wprowadzenia na rynek Moto X w 2013 roku. Wszystkie produkty były sygnowane słynnym i rozpoznawalnym na całym świecie znakiem M nazywanym „emsignia”, który powstał w 1955 roku i przez kolejne lata przeszło kilka zmian stylistycznych. Nazwa Motorola nadal istnieje, ale będzie ona używana bardziej selektywnie. W dalszym ciągu będą także utrzymane marki DROID w Stanach Zjednoczonych oraz Le Meng w Chinach.

Wyraźny podział na dwa sub-brandy w ramach marki Lenovo ma także na celu dywersyfikację oferty produktowej. Nowy branding tworzy jednolita podstawę nowoczesnej komunikacji produktów mobilnych produkowanych przez firmę Lenovo i wyróżniających się swoimi nietuzinkowymi rozwiązaniami. Dział badawczo-projektowy Motorola Mobility jest od teraz motorem napędowym dla wszystkich urządzeń mobilnych, które będą wprowadzane na rynek.
Lenovo moto to brand stawiający stawiajacy na silną identyfikację z użytkownikiem dzięki możliwościom personalizacji urządzeń w myśl zasady, że to właśnie urządzenie powinno dostosować się do swojego użytkownika, a nie odwrotnie.

Z kolei Lenovo VIBE to marka smartfonów spełniających oczekiwania bardzo szerokiej grupy odbiorców, wyraźnie stkupiająca się na konkretnych potrzebach użytkowników. W Polsce premiera tych urządzeń spodziewana jest jeszcze w pierwszej połowie roku.

Justyna Chmielewska, Brand Manager Lenovo Polska
Justyna Chmielewska, Brand Manager Lenovo Polska

Wychodzimy naprzeciw oczekiwaniom naszych klientów, którzy od dawna posługiwali się samą nazwą konkretnych produktów, czy też stosowali określenie „moto”. Z kolei podkreślenie przynależności do koncernu Lenovo jest dodatkowym gwarantem najwyższej jakości oferowanych produktów. Branża urządzeń mobilnych rozwija się bardzo dynamicznie, równoczesnie jest to środowisko, w którym kilka czołowych firm wyznacza trendy. Lenovo na pierwszym miejscu zawsze stawia użytkowników i ich potrzeby, skupiamy się na funkcjonalnościach, które w praktyczny sposób wpływają na codzienne życie i je ułatwiają. Funkcjonalności te idą w parze z designem, a szerokie portfolio produktów sprawia, że każdy znajdzie w nim produkt odpowiadający jego potrzebom” – komentuje Justyna Chmielewska, Brand Manager Lenovo Polska.

Polscy konsumenci już wkrótce będę mieli jeszcze większy wybór spośród urządzeń mobilnych Lenovo moto oraz VIBE.

źródło: Lenovo

Kan