REKOMENDUJ | DO ULUBIONYCH | RSS | NEWSLETTER Nick: Hasło: ZAREJESTRUJ  
 
Autor: Kan2017-08-18 13:50 | Rynek | lenovo | finanse | rynek
Kan
Wykop Sledzik Google drukuj Poleć 2

Lenovo - 1Q2017 - 1 mln smartfonów, o 137 proc. wzrost w Europie Zachodniej

LENOVO KONTYNUUJE DYNAMICZNY ROZWÓJ W PIERWSZYM KWARTALE ROKU FINANSOWEGO 2017/18

    - Dział PC i urządzeń inteligentnych (PCSD) utrzymał przodującą w branży rentowność — średnia jednostkowa cena sprzedaży PCSD wzrosła o 7,8% w ujęciu rok do roku

    - Dział centrów danych wprowadził najwszechstronniejszą w swojej historii ofertę nowych produktów obejmującą nowe linie ThinkSystem i ThinkAgile; obroty wzrosły o 14,2% w ujęciu kwartał do kwartału w Europie i Ameryce Północnej

    - Dział urządzeń mobilnych wprowadził na rynek najnowocześniejsze telefony, w tym Z2 Force, dostępne u wszystkich dużych operatorów w USA; obroty wzrosły o 2,4% w ujęciu rok do roku, a marża zysku przed opodatkowaniem wzrosła o 2,2 pkt.

    - Przychody wyniosły 10 mld USD — czyli utrzymały się na tym samym poziomie w ujęciu rok do roku, ale wzrosły o 4,5% w ujęciu kwartał do kwartału

    - Zysk operacyjny wzrósł o 110 mln USD w ujęciu kwartał do kwartału, a strata netto wyniosła 72 mln USD

    - Podstawowa strata na jedną akcję wyniosła 0,66 centa USD czyli 5,15 centa hongkońskiego

Przekształcenia Lenovo wynikające z trójfalowej strategii firmy przyniosły kolejne pozytywne wyniki w pierwszym kwartale. Firma uzyskała solidną rentowność w swoich podstawowych dziedzinach działalności — komputerów PC i urządzeń inteligentnych (PCSD), a także zwiększenie obrotów i zysków w docelowych obszarach wzrostu, takich jak centra danych i urządzenia mobilne.

Dzięki nowym inwestycjom w personel i produkty Data Center Group (DCG) Lenovo wprowadziła na rynek najwszechstronniejszą ofertę w swojej historii, w tym nowe linie produktów ThinkSystem i ThinkAgile, a także rozbudowała swój kompleksowy dział sprzedaży. mobile Business Group Lenovo również wprowadziła na rynek nowe produkty ze sztandarowym Moto Z2 Force dostępnym u wszystkich dużych operatorów w USA, a także zintensyfikowała działania brandingowe na całym świecie.

W pierwszym kwartale tego roku finansowego uzyskaliśmy stabilne wyniki dzięki zaangażowaniu w realizację naszej trójfalowej strategii. Utrzymaliśmy największą w branży rentowność w segmencie PC, zbudowaliśmy fundamenty działalności w segmencie mobilnym i centrów danych, a także poczyniliśmy kolejne inwestycje w segmentach „Urządzenie + Chmura” i „Infrastruktura + Chmura” z wykorzystaniem sztucznej inteligencji” — powiedział Yang Yuanqing, prezes i dyrektor naczelny Lenovo. „Poczyniliśmy solidne postępy na wszystkich kierunkach naszej strategii. Szczególną poprawę odnotowała grupa MBG i jest na dobrej drodze do osiągnięcia progu rentowności w drugiej połowie tego roku finansowego. Wysokim rozwojem może też pochwalić się DCG.  Oba nasze nowe motory rozwoju nabierają rozpędu, dzięki czemu spodziewamy się wkrótce stabilnych, wysokich wyników”.

W pierwszym kwartale roku finansowego zakończonego 30 czerwca 2017 r. kwartalne obroty Lenovo wyniosły 10 mld USD, czyli tyle samo co w analogicznym okresie w roku ubiegłym, ale stanowi to wzrost w ujęciu kwartał do kwartału o 4,5%. Straty przed opodatkowaniem w pierwszym kwartale wyniosły 69 mln USD, a strata netto sięgnęła 72 mln USD.

Zysk operacyjny wzrósł o 110 mln USD w ujęciu kwartał do kwartału. Zysk brutto firmy za pierwszy kwartał roku finansowego zmniejszył się o 11 procent w ujęciu rok do roku do poziomu 1,4 mld USD, ale utrzymał się na tym samym poziomie w ujęciu kwartał do kwartału, a marża brutto wyniosła 13,6%. Podstawowa strata na akcję za ten kwartał wyniosła 0,66 centa USA, czyli 5,15 centa hongkońskiego.

Firma Lenovo wprowadziła strategię trójfalową polegającą na równoważeniu wzrostu i zysków segmentu PCSD, przyspieszeniu motorów rozwoju DCG i MBG, a także na inwestowaniu w obszary pozasprzętowe, aby dostosować się do obecnej dynamiki rynku i zapewnić sobie odpowiednią pozycję do rentownego rozwoju w dłuższej perspektywie czasowej. Lenovo inwestuje w podstawowe technologie i platformy nowej generacji, które pomogą klientom w przechodzeniu do epoki inteligentnego Internetu, w której wszystkie urządzenia inteligentne będą łączyć się z chmurą i korzystać ze sztucznej inteligencji.

Lenovo koncentruje się na nowych technologiach w ramach strategii „Urządzenie + Chmura”, a Lenovo Capital and Investment Group (LCIG), dostawca rozwiązań IoT, osiągnęła w pierwszym kwartale kamień milowy — 3 miliony użytkowników globalnej platformy API.

W ramach dalszego rozwoju ekosystemu Lenovo liczba użytkowników LenovoID (unikatowego identyfikatora użytkowników dostępnych bezpośrednio za pośrednictwem różnych urządzeń Lenovo) osiągnęła w pierwszym kwartale 225 mln. Postępy Lenovo w segmentach pozasprzętowych, takich jak oprogramowanie, usługi i big data, już teraz przynoszą pozytywne wyniki i przyciągają do firmy nowych klientów.

Na trzeciej dorocznej konferencji Tech World, która odbyła się w zeszłym miesiącu w Szanghaju, firma Lenovo zaprezentowała kilka nowych produktów konsumenckich i biznesowych, takich jak technologia do noszenia na sobie SmartVest oraz okulary daystAR przydatne m.in. w zastosowaniach przemysłowych. Firma Lenovo zapowiedziała także inwestycje o wartości 1,2 mld USD w działania badawczo-rozwojowe w dziedzinie sztucznej inteligencji oraz prace nad inteligentnymi rozwiązaniami i partnerstwo z innymi podmiotami w sektorze produkcyjnym, opieki medycznej i transportu.

Omówienie wyników grup

Dział PC and Smart Devices (PCSD) oferujący komputery PC, tablety i urządzenia inteligentne, zwiększył średnią cenę sprzedaży komputerów PC i tabletów o 7,8% w ujęciu rok do roku, co oznacza, że klientów przyciągają bardziej innowacyjne produkty Lenovo wyższej klasy. Pomimo niedoboru części w całej branży, który skutkuje wzrost cen, firma Lenovo utrzymała swoją przodującą w branży rentowność.

Obroty PCSD wyniosły 7 mld USD, co oznacza niezmieniony poziom w ujęciu rok do roku. W ujęciu kwartał do kwartału obroty PCSD wzrosły jednak o 4,8%. Dochód przed opodatkowaniem wyniósł 291 mln USD, a marża zysku przed opodatkowaniem spadła do 4,2%, głównie ze względu na wzrost części w całej branży.

Segment PC Lenovo w pierwszym kwartale odnotował wzrost udziału w rynku w regionie Azji i Pacyfiku, Europy i Ameryki Łacińskiej, a w skali globalnej dostarczył 12,4 mln sztuk. W Chinach, gdzie Lenovo nadal cieszy się niemal 36-procentowym udziałem w rynku, firma mianowała nowego, silnego i zorientowanego na konsumentów szefa PCSD. Także w USA dział PCSD ma nowe kierownictwo, którego zadaniem jest zwiększenie sprzedaży wobec dotychczasowej stagnacji.

Dział Mobile Business Group (MBG) produkujący smartfony marki Moto i Lenovo odnotował zachęcający wzrost przychodów poza Chinami do poziomu 1,7 mld USD, czyli o 7,6% w ujęciu rok do roku. O ciągłym wzroście Firmy w tym segmencie świadczy osiągnięcie zapowiadanego celu sprzedaży trzech milionów smartfonów Moto Z w ciągu pierwszych 12 miesięcy.

Już drugi kwartał z rzędu MBG zwiększa przychody i rentowność. Obroty wzrosły o dwa procent w ujęciu rok do roku do poziomu 1,7 mld USD, a marża zysku przed opodatkowaniem wzrosła o 2,2 punktu w tym samym okresie.

Sprzedaż 11 milionów smartfonów w pierwszym kwartale zaowocowała rozwojem o 12,3% w ujęciu rok do roku poza Chinami, na co złożył się znaczny wzrost w Europie Zachodniej (o 137%) i w Ameryce Łacińskiej (o 56%) w ujęciu rok do roku.

Dział Data Center Group (DCG) Lenovo oferujący serwery, pamięć masową, oprogramowanie i usługi, kontynuował przekształcenia, które pomogą w zwiększeniu konkurencyjności DCG w dłuższej perspektywie czasowej. Obejmują one wzmacnianie zespołów sprzedaży, inwestycje w kanał dystrybucji, modernizację linii produktowych, budowę strategii markowej oraz poszerzanie grona partnerów.

Działania te przyczyniły się do stabilizacji działalności poza Chinami w pierwszym kwartale, a obroty w ujęciu kwartał do kwartału wzrosły o 14%. Szczególnie pomyślny wzrost przychodów w ujęciu rok do roku firma odnotowała w Europie Zachodniej (o 11%) i Ameryce Północnej (o 8%), a w ujęciu kwartalnym wzrost ten wyniósł odpowiednio 22% i 19%. W obu regionach nowe kierownictwo, zrestrukturyzowane działy sprzedaży oraz nowe produkty zaczynają przynosić oczekiwane korzyści. Spodziewamy się poszerzenia tego trendu także w innych regionach, w tym w Chinach, dzięki ogólnoświatowym przekształceniom DCG.

Kolejnym pozytywnym wynikiem DCG był także wzrost marży zysku przed opodatkowaniem o 1,7 pkt. w ujęciu kwartał do kwartału. Oprócz tych wskaźników finansowych dział DCG ustanowił 42 światowe rekordy w testach porównawczych nowej platformy Intel — więcej niż jakikolwiek konkurent. Lenovo jest też nadal najszybciej rozwijającym się na świecie dostawcą rozwiązań superkomputerowych. W Chinach zajmuje w tej dziedzinie pierwsze miejsce, a pod nowym kierownictwem zdobył prestiżowego klienta — Uniwersytet Pekiński.

źródło: Lenovo

Kan


Oceń ten artykuł w skali od 1 do 5.
Aktualna ocena: 5 (głosy: 1)
Tagi: | lenovo | finanse | rynek Wykop Sledzik Google drukuj Poleć 2
Komentarze: 2 | Napisz komentarz | Zobacz wszystkie komentarze na forum >>

AnonimHaiper
Niezarejestrowany




Zgłoś naruszenie
Wysłano: 2017.08.20 08:53 Odpowiedz
Korzystam. Działa. Aktualizacja do 7ki.
AnonimFelgi
Niezarejestrowany




Zgłoś naruszenie
Wysłano: 2017.08.19 06:14 Odpowiedz
I dobrze

Napisz komentarz
Nick
  


Pogrubienie    Kursywa    Podkreślenie    Adres email    Cytat    Link    Obrazek    Film Youtube - wklej pełny link   

Wpisz kod z obrazka. Zaloguj się, żeby dodawać komentarze bez ograniczeń.
Wysłać powiadomienie email przy nowych odpowiedziach?




Test Hykker myTab 10 - telefon i internet 3G w jednym, czyli tablet z Biedronki
W opinii ekspertów o tabletach pojawia się całe mnóstwo głosów, że tablety się kończą, rynek kurczy, a hybrydy 2 w 1 i duże smartfony zabierają im klientów. Wszystko to jest prawdą. Sporo użytkowników jednak zostanie przy tabletach – to typowi konsumenci treści internetowej. To, co wyróżnia Hykker myTab 10 na tle konkurencji, to dwa wejścia na kartę SIM. Oznacza to, że możemy wyposażyć go w Internet, a także w funkcję telefonu.
Samsung S5570 Galaxy Mini
703
LG GT540 Swift
440
Samsung Ch@t 335
393
SonyEricsson Xperia neo V
393
Samsung GT-S5620 Monte
362
Samsung GT-C3530
281
Samsung GALAXY Y GT-S5360
279
Samsung Star II (S5260)
247
Więcej telefonów


Ankieta
HMD Global - Twoim zdaniem kontynuuje tradycje marki Nokia?

Tak
Tak, ale tylko trochę
Nie
Nie znam telefonów tej firmy


WynikiAnkiety

Głosów 46

Newsy
Artykuły
Video
Rankingi
Pliki / Download
Redakcja
Archiwum
RSS
Regulamin
Kontakt
Telefony Taryfy
Rozrywka Systemy Rynek Tablety Inne
// dodatkowy kod na dole strony (intext)