REKOMENDUJ | DO ULUBIONYCH | RSS | NEWSLETTER Nick: Hasło: ZAREJESTRUJ  
 
Autor: Kan2017-08-04 07:19 | Rynek | e-handel | sms | e-mail | komentarz
Kan
Wykop Sledzik Google drukuj Poleć 0

Już połowa Polaków przynajmniej raz zrobiła zakupy przez internet

Zarówno handel internetowy, jak i tradycyjna forma sprzedaży, wymagają wsparcia dodatkowych narzędzi i odpowiedniego kontaktu z klientem. Bez względu na to, czy transakcje odbywają się realnie czy wirtualnie, przedsiębiorcy powinni stale dbać o relacje z obecnymi, a także potencjalnymi nabywcami.

Współcześnie coraz trudniej docierać z informacją o produkcie czy usłudze, zarówno z uwagi na większą konkurencję, jak i natłok podobnych komunikatów ofertowych. Licząc na sukces należy więc koniecznie zadbać o jej wyróżnienie, czytelny przekaz, szybkość dotarcia i odpowiedni dobór kanałów do kontaktu z konsumentami. Trzeba mieć również na uwadze rosnące wymagania klientów, którzy oczekują, że w parze z wysokiej jakości zakupami, mogą liczyć na taki sam poziom obsługi i komunikacji oraz indywidualne traktowanie. Jakie narzędzia warto wobec tego wykorzystywać w działalności handlowej?


Stary ale jary e-mail marketing

E-mail marketing to najstarsza, mająca około 40 lat metoda marketingu internetowego. Pomimo zapowiadanej raz po raz śmierci e-maili trzeba obiektywnie stwierdzić, iż poczta elektroniczna ma się dobrze i nadal spełnia swoją rolę, konkurując jednocześnie z bardziej nowoczesnymi formami. Według aktualnych danych GUS, aż 58% internautów sprawdzenie maila traktuje jako najważniejszy cel w korzystaniu z internetu (to najczęściej wskazywana odpowiedź). Nic więc dziwnego, że dla e-marketerów jest to wciąż jeden z istotniejszych kanałów. Według szacunków prawie połowa z nich zaplanowała na 2017 rok wzrost budżetu na e-mail marketing.

Właściwie prowadzone kampanie e-mail mogą przynieść satysfakcjonujące rezultaty np. przy pozyskiwaniu leadów i budowaniu bazy odbiorców przyszłych komunikatów. Korzystając dodatkowo z nowoczesnych narzędzi, jak np. serwer SMTP w chmurze, możemy zapewnić dostarczalność e-maili na poziomie 99,8%, a do tego jeszcze uzyskać dostęp do zaawansowanych danych statystycznych – mówi Michał Walachowski Managing DirectorEmailLabs – Pamiętajmy jednak, że dobry wynik i zaangażowanie odbiorców można osiągnąć przede wszystkim poprzez wysyłkę wartościowych komunikatów, do odpowiednich osób, w odpowiednim czasie. Przed wysłaniem newslettera należy zatem zastanowić się, czy niesie on za sobą wartość dla czytelnika - dodaje Walachowski.

SMS – skuteczność w swej prostocie

SMS to prosty, szybki i tani sposób dotarcia z informacją do nieograniczonej liczby odbiorców. To obok MMS-ów i wiadomości głosowych jedno z podstawowych narzędzi marketingu mobilnego. Wg ostatniego badania „Komunikacja SMS w Polsce. Suplement dla biznesu” Ci, którzy marketing mobilny wykorzystują w swojej działalności w 93,7% potwierdzają, że SMS-y odgrywają istotną rolę w ich procesie komunikacji, 91,2% uważa, że to naprawdę skuteczne narzędzie wspierające handel, a więcej niż połowa (55,7%) ocenia ich konwersję sprzedażową na poziomie bardzo dobrym lub dobrym. Na pewno nie bez znaczenia jest też opcja brandingu SMS, możliwości otrzymywania wiadomości zwrotnych oraz wykorzystania elementów flash, vCard czy WapPush.

Krótka wiadomość tekstowa ma istotne znaczenie dla sektora e-commerce: pomaga autoryzować transakcje, szybko i łatwo powiadamia klientów o statusie zamówienia, czy przekazuje inne informacje niezbędne do sprawnego dostarczenia przesyłki – mówi Edyta Godziek, Marketing & PR Manager w SerwerSMS.pl. – Badania pokazują, że prawie wszystkie dostarczone SMS-y są w całości czytane przez odbiorców i to przeważnie w ciągu kilku minut od ich wysłania. Dzięki temu ten krótki, ale treściwy komunikat, może stać się impulsem do zakupu – dodaje Edyta Godziek.


Notyfikacje Web Push

To stosunkowo nowy kanał promocji i generowania sprzedaży, jednak już teraz można zauważyć jego zalety. Powiadomienia Web Push zawierają krótki, liczący kilkadziesiąt znaków komunikat w formie pop-upu, wzbogaconego małą grafiką i linkiem do strony internetowej. Dzięki temu, że komunikat jest zwięzły, odbiorca nie zastanawia się, czy go przeczytać, tylko po prostu to robi. Notyfikacje pozwalają ponadto na kontakt z potencjalnym klientem także wtedy, gdy ten nie odwiedza sklepu internetowego, a nawet nie ma otwartej przeglądarki. W ten sposób można informować o rozpoczęciu wyprzedaży, ostatnich sztukach towaru czy limitowanej ofercie, a klient zyskuje świadomość, że nie umykają mu najlepsze promocje.

Konsultacje na chacie lub przez Messenger

Fachowa porada i rozwianie istniejących obaw to dla wielu klientów podstawa udanych zakupów bez względu na ich formę. Co więcej, odpowiednio obsłużony klient zyskuje pozytywne doświadczenia i chętniej wróci do sklepu ponownie – czy to do tradycyjnego czy internetowego. Chcąc usprawnić kontakt i potencjalnych klientów zmienić w lojalnych, do ich dyspozycji warto pozostawić aktywnego konsultanta. Można to zrobić dzięki wykorzystaniu chatu lub aplikacji Messenger i to właśnie tą drogą, bieżącym trybem odpowiadać pytania konsumentów.

Zarządzanie relacjami z klientami w CRM

Na efektywność działań handlowych i obsługę klienta wpływać może również CRM, który pozwala gromadzić i analizować w centralnym miejscu informacje o kliencie. CRM informuje, kiedy użytkownik loguje się w sklepie, jakie produkty przegląda, z jakiego urządzenia korzysta i jakie są jego preferencje. Dzięki temu możliwa jest segmentacja klientów czy asortymentu. CRM może także rejestrować i udostępniać stany magazynowe, prowadzić politykę rabatową, pomagać kontrolować wyniki sprzedaży, a nawet zarządzać zespołem handlowym. Tego typu funkcjonalności pozwalają dopasowywać działania sklepu do indywidualnych potrzeb klientów, zwiększając tym samym ich sympatie i przywiązanie do marki.

Wsparcie działań w przestrzeni online i mobile jest niezwykle ważne nie tylko z uwagi na podniesienie sprzedaży w sklepach internetowych, ale również na efekt ROPO (Research Online Purchase Offline), czyli finalizowanie przez konsumentów transakcji stacjonarnie, na podstawie informacji znalezionych w sieci. Dzięki nowoczesnym narzędziom przedsiębiorca może zatem nie tylko budować świadomość marki, ale i usprawnić komunikację z klientem, a także zwiększać konwersję prowadzonych działań marketingowych, co z pewnością przełoży się na sprzedaż.

Autor: SerwerSMS.pl


Oceń ten artykuł w skali od 1 do 5.
Tagi: | e-handel | sms | e-mail | komentarz Wykop Sledzik Google drukuj Poleć 0
Komentarze: 0 | Napisz komentarz | Zobacz wszystkie komentarze na forum >>


Napisz komentarz
Nick
  


Pogrubienie    Kursywa    Podkreślenie    Adres email    Cytat    Link    Obrazek    Film Youtube - wklej pełny link   

Wpisz kod z obrazka. Zaloguj się, żeby dodawać komentarze bez ograniczeń.
Wysłać powiadomienie email przy nowych odpowiedziach?




Test Hykker myTab 10 - telefon i internet 3G w jednym, czyli tablet z Biedronki
W opinii ekspertów o tabletach pojawia się całe mnóstwo głosów, że tablety się kończą, rynek kurczy, a hybrydy 2 w 1 i duże smartfony zabierają im klientów. Wszystko to jest prawdą. Sporo użytkowników jednak zostanie przy tabletach – to typowi konsumenci treści internetowej. To, co wyróżnia Hykker myTab 10 na tle konkurencji, to dwa wejścia na kartę SIM. Oznacza to, że możemy wyposażyć go w Internet, a także w funkcję telefonu.
Samsung S5570 Galaxy Mini
703
LG GT540 Swift
440
Samsung Ch@t 335
393
SonyEricsson Xperia neo V
393
Samsung GT-S5620 Monte
362
Samsung GT-C3530
281
Samsung GALAXY Y GT-S5360
279
Samsung Star II (S5260)
247
Więcej telefonów


Ankieta
HMD Global - Twoim zdaniem kontynuuje tradycje marki Nokia?

Tak
Tak, ale tylko trochę
Nie
Nie znam telefonów tej firmy


WynikiAnkiety

Głosów 48

Newsy
Artykuły
Video
Rankingi
Pliki / Download
Redakcja
Archiwum
RSS
Regulamin
Kontakt
Telefony Taryfy
Rozrywka Systemy Rynek Tablety Inne
// dodatkowy kod na dole strony (intext)