REKOMENDUJ | DO ULUBIONYCH | RSS | NEWSLETTER Nick: Hasło: ZAREJESTRUJ  
 
Autor: Kan2017-03-06 12:32 | Rynek | virtualo | raport | e-book | audiobook | infografika
Kan
Wykop Sledzik Google drukuj Poleć 1

Jak użytkujemy ebooki i audiobooki?

Firma Virtualo we współpracy z Instytutem Badawczym ARC rynek i Opinia przeprowadziło badanie mające na celu poznanie zwyczajów i preferencji polskich użytkowników książek elektronicznych.

Badanie zrealizowano na próbie ponad 1000 osób, pytając o opinie jednocześnie użytkowników ebooków i audiobooków oraz dodatkowo książek tradycyjnych. Respondentami były wyłącznie osoby, które w ciągu ostatnich 12 miesięcy przeczytały co najmniej 3 książki w dowolnej formie.


Użytkowników ebooków i audiobooków zapytano między innymi o: urządzenia, na których czytają i słuchają, formaty z których najczęściej korzystają, sposób pozyskiwania e-książek, okoliczności czytania i słuchania, jak również o zalety i obiekcje w korzystaniu z książek elektronicznych.

Wyniki badania pozwoliły odpowiedzieć na kilka kluczowych pytań:

Kim są użytkownicy ebooków i audiobooków?

Wśród respondentów nowoczesnych form czytania znalazło się 51% kobiet i 49% mężczyzn. Jak wynika z badania najczęściej z takiej formy korzystają ludzie młodzi w przedziale wiekowym 25 – 34 lat (34%) oraz osoby w wieku 15 – 24 lat (32%), posiadający wykształcenie wyższe (55%) oraz średnie (31%), mieszkańcy dużych miast powyżej 500 tys.

Dlaczego chętnie korzystamy z ebooków?

Największe zalety ebooków według respondentów to brak konieczności noszenia ciężkich książek (43%), szybki dostęp do swoich tytułów (32%), a także wygoda w korzystaniu (20%). Użytkowanie ebooków, jak pokazują wnioski z badania, nie oznacza zaprzestania korzystania z książek tradycyjnych.

Kiedy korzystamy z książek elektronicznych, a kiedy z tradycyjnych?

Ebooki mają przewagę nad książkami w formie drukowanej w sytuacjach przemieszczania się, podczas codziennego korzystania z środków transportu publicznego lub dłuższych podróży. Po książki drukowane respondenci sięgają najczęściej w sytuacjach bardziej intymnych: w domu lub na łonie natury.

Co nas skłania do rozpoczęcia korzystania z ebooków?

Ważną rolę w korzystaniu z ebooków odgrywa wpływ otoczenia i rekomendacje innych użytkowników e-książek. Wśród respondentów 36% obecnych użytkowników ebooków wskazało, iż impulsem do spróbowania czytania w tej formie była namowa znajomych.

Skąd najczęściej pozyskujemy książki elektroniczne?

Najczęstszym sposobem pozyskiwania książek elektronicznych jest pobieranie bezpłatnych tytułów z oficjalnych źródeł, tak deklaruje 2/3 zapytanych respondentów. Aż 55% użytkowników kupuje ebooki samodzielnie, 40% korzysta z plików pozyskanych przez znajomego, a 37% użytkowników przyznaje się do pobierania ebooków z nieoficjalnych źródeł. W przypadku audiobooków najpopularniejsze sposoby pozyskiwania tytułów to bezpłatne pobieranie z oficjalnych źródeł (55%), samodzielne kupowanie (43% wskazań) i korzystanie z audiobooków kupionych przez inną osobę (32%).

Raport z badania „Zwyczaje Polaków związane z użytkowaniem ebooków i audiobooków.” potwierdza, iż rośnie grupa zwolenników nowoczesnych form czytania. Według nich największymi zaletami książek elektronicznych jest brak konieczności noszenia ciężkich, papierowych książek (43%), szybki dostęp do własnej, wirtualnej biblioteki (32%) oraz wygoda korzystania (20%). Wśród osób nastawionych sceptycznie do lektury w formie elektronicznej, głównym powodem niekorzystania z e-książek jest przywiązanie do formy drukowanej. Cechy, których brakuje e-książkom według części respondentów to dotyk papieru (59% wskazań) oraz zapach książki (50% wskazań).

Ebooki i audiobooki, mimo części sceptycznych głosów mają wiele zalet jak deklarują respondenci badania. Zazwyczaj są tańsze niż papierowe książki, a na jednym urządzeniu można zapisać jednocześnie wiele tytułów, są łatwe do nabycia, zapewniają oszczędność miejsca w bagażu i nie są narażone na zniszczenie tak jak książka papierowa.

Jak pokazuje raport czytelnicy potrafią wymienić coraz więcej zalet nowoczesnych form czytania. Wraz z rozwojem nowych technologii rośnie również dynamicznie rynek treści cyfrowych.

Virtualo specjalizuje się w dystrybucji ebooków i audiobooków oraz posiada własną księgarnię z książkami elektronicznymi. Pod koniec 2016 r. firma połączyła się z Biblioteką Akustyczną, wiodącym wydawcą audiobooków na płytach CD i w formacie mp3. Aby osiągnąć sukces na rynku niezbędne jest dogłębne poznanie grupy docelowej – jej zachowań, preferencji i charakterystyki. Zleciliśmy badanie w Instytucie Badawczym ARC Rynek i Opinia, aby zanalizować zwyczaje naszych Klientów i efektywnie współpracować z wydawnictwami – komentuje Martyna Bednarczyk, Marketing Manager Virtualo.

Badanie Virtualo „Zwyczaje Polaków związane z użytkowaniem ebooków i audiobooków”, zostało zrealizowane metodą CAWI na próbie 1107 respondentów, przez Instytut Badawczy ARC Rynek i Opinia.

Raport do pobrania: Tutaj

źródło: Virtualo

Kan


Oceń ten artykuł w skali od 1 do 5.
Tagi: | virtualo | raport | e-book | audiobook | infografika Wykop Sledzik Google drukuj Poleć 1
Komentarze: 1 | Napisz komentarz | Zobacz wszystkie komentarze na forum >>

Anonimhe he
Niezarejestrowany




Zgłoś naruszenie
Wysłano: 2017.03.07 03:21 Odpowiedz
Wychodzi na to ż emoja matka i ja jesteśmy osobami niestandardowymi bo nie mieścimy się w .w kategoriach wiekowych..

Napisz komentarz
Nick
  


Pogrubienie    Kursywa    Podkreślenie    Adres email    Cytat    Link    Obrazek    Film Youtube - wklej pełny link   

Wpisz kod z obrazka. Zaloguj się, żeby dodawać komentarze bez ograniczeń.
Wysłać powiadomienie email przy nowych odpowiedziach?




Test Hykker myTab 10 - telefon i internet 3G w jednym, czyli tablet z Biedronki
W opinii ekspertów o tabletach pojawia się całe mnóstwo głosów, że tablety się kończą, rynek kurczy, a hybrydy 2 w 1 i duże smartfony zabierają im klientów. Wszystko to jest prawdą. Sporo użytkowników jednak zostanie przy tabletach – to typowi konsumenci treści internetowej. To, co wyróżnia Hykker myTab 10 na tle konkurencji, to dwa wejścia na kartę SIM. Oznacza to, że możemy wyposażyć go w Internet, a także w funkcję telefonu.
Samsung S5570 Galaxy Mini
703
LG GT540 Swift
440
Samsung Ch@t 335
393
SonyEricsson Xperia neo V
393
Samsung GT-S5620 Monte
362
Samsung GT-C3530
281
Samsung GALAXY Y GT-S5360
279
Samsung Star II (S5260)
247
Więcej telefonów


Ankieta
Co dla Was jest najważniejsze w smartfonie?

Moc obliczeniowa i specyfikacja
System operacyjny
Aparat i multimedia
Jakość wykonania
Czas pracy na baterii
Antena i jakość rozmów
Inne czynniki


WynikiAnkiety

Głosów 15

Newsy
Artykuły
Video
Rankingi
Pliki / Download
Redakcja
Archiwum
RSS
Regulamin
Kontakt
Telefony Taryfy
Rozrywka Systemy Rynek Tablety Inne
// dodatkowy kod na dole strony (intext)