REKOMENDUJ | DO ULUBIONYCH | RSS | NEWSLETTER Nick: Hasło: ZAREJESTRUJ  
 
Autor: Kan2018-01-11 15:28 | Rynek | sms | reklama | promocje
Kan
Wykop Sledzik Google drukuj Poleć 0

Jak polskie firmy wykorzystują efektywność SMS-a

Polskie firmy najczęściej wykorzystują SMS-y do powiadamiania klienta oraz w kampaniach promocyjnych. Uzyskują konwersję na poziomie kilkunastu procent. Badanie SMSAPI "Komunikacja SMS w firmach” pokazuje praktyki marketingowe blisko 200 firm z 20 branż.

W dobie ślepoty banerowej i rosnącego znaczenia kanału mobile wysyłanie wiadomości SMS bezpośrednio do klienta okazuje się receptą na sukces. Z raportu platformy SMSAPI "Komunikacja SMS w firmach” rysuje się obraz SMS-a jako narzędzia mogącego znacząco poprawić komunikację z klientem na wielu płaszczyznach.


Informacja i promocja

Komunikacja SMS-owa w firmach często spełnia funkcję informacyjną. Powiadomienia klienta np. o statusie jego zamówienia, wykorzystuje blisko ¾ badanych, a prawie połowa wykorzystuje SMS także do informacji o promocjach lub nowościach. Co piąty podmiot za pomocą wiadomości prowadzi komunikację wewnętrzną, zaprasza odbiorców na wydarzenia lub składa życzenia świąteczne i urodzinowe.

Prawie wszyscy (94 proc.) wysyłają SMS-y do bazy odbiorców zebranej w kanałach własnych, np. przy rejestracji w sklepie, zapisie do newslettera itp. Jedynie 5 proc. firm kupuje bazę zewnętrzną. Co to oznacza? Że klienci doceniają i rozumieją permission marketing - stawiają na działania za przyzwoleniem, bo wiedzą, że takie przynoszą o wiele lepszy efekty.

Kampanie wielokanałowe

Wiadomość tekstowa łatwo wpisuje się w kampanie prowadzone w innych kanałach, trafiając z krótkim, najistotniejszym przekazem bezpośrednio do odbiorcy. Z tego powodu prawie połowa badanych (46 proc.) wykorzystuje SMS-y w łączonych działaniach, głównie z e-mailem, akcją w social mediach czy reklamą online, np. na portalach. Łączenie narzędzi online’owych z wiadomościami tekstowymi pozwala klientowi przejść gładko przez różne etapy zakupu. Przemieszczanie się między narzędziami jest naturalne, a SMS łatwo łączy je ze względu na swoją prostotę i możliwości - skrócone linki, komunikację dwukierunkową.


Rozmowa z klientem

Skuteczny marketing angażuje klienta, wciąga go w interakcję z marką. A SMS to nie tylko wysyłanie komunikatów, ale również narzędzie do dialogu z odbiorcą. Komunikacja dwukierunkowa pozwala na odbieranie odpowiedzi od klienta - stosuje ją 21 proc. firm. Sprawdza się ona szczególnie w przypadku badania opinii poprzez ankietę lub gdy poprzez szybką odpowiedź klient może wykonać konkretne działanie, np. zmienić dzień dostawy zakupów, odwołać wizytę u lekarza czy przedłużyć wypożyczenie książki.

Efektywność SMS-a

Większość wysyłek SMS osiąga konwersję (liczbę wejść na stronę internetową po kliknięciu w SMS lub zakup pod wpływem SMS) na poziomie 0-20 proc. Ponad jedna czwarta badanych deklaruje konwersję 11-20 proc., niemal tyle samo - 5-10 proc. U co piątej firmy wynosi ona 0-5 proc, a co dziesiątej - 21-30 proc. Do pomiaru konwersji firmy stosują różne metody: przede wszystkim wejścia w podany w wiadomości link, średni przyrost sprzedaży po kampanii SMS, wykorzystanie przesłanych kodów rabatowych, a nawet samo otrzymanie odpowiedzi.

Mimo 25 lat istnienia SMS wciąż ma się dobrze i odgrywa istotną rolę w marketingu mobilnym. Marketerzy widzą w mobile potencjał i wiedzą, że dzięki wiadomości tekstowej mogą być zawsze blisko klienta. Trudno o bardziej bezpośrednie narzędzie komunikacji, które przedrze się przez cyfrowy szum informacyjny. Marketerzy są coraz bardziej świadomi swoich działań, zauważają rolę SMS-a na całej mapie komunikacji, łączą kanały i coraz częściej mierzą efekty działań. - mówi ANDRZEJ OGONOWSKI PR & BRAND MANAGER SMSAPI

Pełen raport do pobrania Tutaj. Metodologia: W badaniu wzięło udział 188 przedstawicieli firm korzystających z platformy SMSAPI. Odpowiedzi pochodzą z okresu wrzesień-październik 2017.

źródło: SMSAPI

Kan


Oceń ten artykuł w skali od 1 do 5.
Tagi: | sms | reklama | promocje Wykop Sledzik Google drukuj Poleć 0
Komentarze: 0 | Napisz komentarz | Zobacz wszystkie komentarze na forum >>


Napisz komentarz
Nick
  


Pogrubienie    Kursywa    Podkreślenie    Adres email    Cytat    Link    Obrazek    Film Youtube - wklej pełny link   

Wpisz kod z obrazka. Zaloguj się, żeby dodawać komentarze bez ograniczeń.
Wysłać powiadomienie email przy nowych odpowiedziach?




Test NavRoad UNI - UNIwersalny asystent kierowcy pod choinkę
Gdyby pomyśleć o najlepszych prezentach dla kierowcy, koniecznie należałoby wymienić uniwersalnego asystenta kierowcy. Nawigacja, rejestrator, antyradar i kamera cofania bez kabli? Brzmi ciekawie. A co, jeśli dodamy, że to wszystko znajdziemy w jednym urządzeniu? - to idealny wybór dla kierowców. NavRoad UNI, bo o nim właśnie mowa, to pierwszy w Polsce asystent kierowcy.
Samsung S5570 Galaxy Mini
703
LG GT540 Swift
440
Samsung Ch@t 335
393
SonyEricsson Xperia neo V
393
Samsung GT-S5620 Monte
362
Samsung GT-C3530
281
Samsung GALAXY Y GT-S5360
279
Samsung Star II (S5260)
247
Więcej telefonów


Ankieta
Co dla Was jest najważniejsze w smartfonie?

Moc obliczeniowa i specyfikacja
System operacyjny
Aparat i multimedia
Jakość wykonania
Czas pracy na baterii
Antena i jakość rozmów
Inne czynniki


WynikiAnkiety

Głosów 189

Newsy
Artykuły
Video
Rankingi
Pliki / Download
Redakcja
Archiwum
RSS
Regulamin
Kontakt
Telefony Taryfy
Rozrywka Systemy Rynek Tablety Inne
// dodatkowy kod na dole strony (intext)