Nie cichnie dyskusja o cenach usług w roamingu w strefie euro. Virgin mobile Polska zamierza złożyć wniosek o dopłaty na podstawie art. 6 pkt c. regulacji implementacyjnej Komisji Europejskiej 2016/2286. Jest niewykluczone, że podobnie postąpią operatorzy infrastrukturalni.
Przypominamy, że w zeszłym tygodniu, podczas prezentacji wyników finansowych modyfikację cenników zapowiedział Jørgen Bang-Jensen, prezes Play. Także T-Mobile Polska zapewniła, że zaproponuje klientom „coś, co ich uszczęśliwi”. Polkomtel, operator sieci Plus (Grupa Cyfrowy Polsat), nadal „wsłuchuje się w głosy klientów”. Czeka, bo zdaniem prawników telekomu ma czas na ewentualne zmiany i powiadomienie o nich UKE do 15 czerwca, czyli do czasu wprowadzenia zmian.
Grażyna Piotrowska-Oliwa, CEO Virgin Mobile Polska
– Do 15 czerwca złożymy w Urzędzie Komunikacji Elektronicznej wniosek o wyrównanie strat na usługach świadczonych w roamingu w Unii Europejskiej, które według naszych prognoz poniesiemy stosując się do wchodzących w życie nowych przepisów – powiedziała rpkom.pl Grażyna Piotrowska-Oliwa, prezes operatora komórkowego Virgin Mobile Polska.
Na ostatnim etapie rozmów z decydentami pojawiają się argumenty, że „roam like at home” (RLAH) uderzy w małe telekomy, czyli wirtualnych operatorów (MVNO). Jest ich w Polsce około 30, razem obsługują 1 proc. użytkowników telefonii komórkowej. Według Prezes operatora komórkowego Virgin Mobile Polska, z roamingu korzysta 10 proc. klientów MVNO. – Nie chcemy doprowadzić do sytuacji, gdy pozostałe 90 proc. będzie musiało finansować te 10 proc.. – powiedziała szefowa Virgin Mobile Polska sugerując tym samym, że jeśli UKE nie zgodzi się na dopłaty, operator podniesie ceny.
Grażyna Piotrowska-Oliwa zwraca uwagę, że sytuacja operatorów wirtualnych jest specyficzna: nie mając sieci, nie notują przychodów z rozliczeń międzyoperatorskich, które mają gracze infrastrukturalni. Organizacja zrzeszająca MVNO – MVNO Europe – już wcześniej wyrażała obawy, że nowe przepisy w połączeniu z ustalonymi stawkami hurtowymi usług w unijnym roamingu negatywnie odbiją się na firmach działających w tym modelu.
Więcej na ten temat przeczytacie w dzienniku Rzeczpospolita : Virgin Mobile Polska wystąpi o dopłaty do cen usług w roamingu.
Kan
Nu ładna, ale chyba żartujesz.
Czegoś nie rozumiem, przecież Grażynka dama wcześniej mówiła, że Virgin Mobile jest przygotowany na zniesienie roamingu. A teraz chcą dopłat, dobre…i ta nagroda o pro-konsumenckie działania…
Grażyna, zmodyfikujcie swoje pakiety, bo dawno jesteście w tyle, słaba oferta, pakietu MMSów nadal brakuje… a konkurencja ma już od dawna.
Żaden problem. Jak podniosą ceny to konkurencja się ucieszy bo zyska nowych klientów. Poza tym już opłaca się przenieść do a2mobile.
Jak VM podniesie ceny to stracą klientów.
Jak nie dostosują się z roamingiem to też będzie odpływ klientów.
Lepiej zarobić mniej niż nie zarobić wcale.
Ale GPO nie potrafi tego zrozumieć.
Tylko przez jaki czas te 10% klientów korzysta z roamingu? Virgin chyba zwęszyło możliwość zniwelowania różnic i teraz rozdmuchują ten 10% klientów do granic absurdu.
I tak dziewica ma sytuację patową.
No dobrze, ale czemy ten problem mialby nie dotyczyc a2mobile? Przeciez „zebaty” nie skory dokladac do interesu ktory oficjalnie i rzekomo nie jest jego.