REKOMENDUJ | DO ULUBIONYCH | RSS | NEWSLETTER Nick: Hasło: ZAREJESTRUJ  
 
Autor: Kan2017-11-09 06:51 | Rynek | raport | e-commerce
Kan
Wykop Sledzik Google drukuj Poleć 0

E-commerce w Europie stan obecny, trendy, szanse

Latem 2017 r. zespół ShopAlike zapytał 100 ze swoich sklepów partnerskich z 13 europejskich państw o ich zdanie na temat obecnego stanu rynku e-commerce w swoim kraju, jego główne trendy i szanse rozwoju. Przyjrzyjmy się wynikom badania.

Wyniki badania ShopAlike „E-commerce w Europie stan obecny, trendy, szanse”

Zadowoleni i optymistyczni Europejczycy

Większość analizowanych sklepów jest umiarkowanie zadowolona (56%) lub zadowolona (31%) z aktualnego stanu rynku e-commerce w swoim kraju. Ankietowani zdecydowanie optymistycznie oceniają dalszy rozwój swojego rynku online: optymistycznie (52%) i bardzo optymistycznie (19%). Ciekawostką jest, że żadna z podanych odpowiedzi nie wskazała na stanowczo pesymistyczną wizję e-commerce, a tylko 3% respondentów zaznaczyło „raczej pesymistycznie”.


Bariery rynkowe

Największe trudności w prowadzeniu sklepu e-commerce sprawia obecność dużych, międzynarodowych graczy oraz aspekty prawno-podatkowe.


Jeśli chodzi o bariery dla konsumentów, respondenci wspomnieli o „"bezpieczeństwie płatności", "„braku fizycznego kontaktu z produktem" jako o najbardziej istotnych.


Komunikacja z millenialsami

Większość sklepów online stara się dotrzeć do pokolenia milenijnego, które jest dla nich znaczącą grupą docelową. Według badania sklepy wykorzystują do tego celu zróżnicowane narzędzia i kanały marketingowe - 86% wskazało na rozbudowaną obecność w social mediach, za którą znalazły się marketing treści, dedykowane kampanie displayowe oraz współpraca z influencerami. Tylko 37% sklepów posiada własną aplikację. Jeśli chodzi o użycie social mediów, króluje Facebook - 90% sklepów deklaruje jego użycie, Instagram (76%) i Twitter (41%).

Trendy

Można by rzec, że technologia rozwija się z prędkością światła. Według analizy ShopAlike nie stwarza to jednak większych problemów dla partnerskich sklepów tej platformy - 83% ankietowanych uważa, że ich rynek e-commerce podąża za aktualnymi trendami. Partnerzy wykazują się także własną innowacyjnością, 70% z nich wprowadziła lub planuje wdrożenie nowoczesnych metod płatności, 65% wykorzystuje big data, 64% korzysta z innowacyjnych opcji dostawy i 37% używa chatbotów.

O badaniu

Podczas gdy większość sklepów pochodziła z branży modowo-obuwniczo-tekstylnej (58%), oraz wnętrzarskiej (26%), w badaniu wzięli udział także przedstawiciele innych branż (kosmetyki, zdrowie i uroda; biżuteria; zabawki; czy sport i outdoor). Próba była zróżnicowana także pod względem wielkości sklepów (45% z nich posiada w ofercie między 1001 i 10000 produktów, 33%- ponad 10000, a 20% od 1 do 1000).

Więcej informacji na stronie projektu „E-commerce w Europie stan obecny, trendy, szanse”

źródło: ShopAlike

Kan


Oceń ten artykuł w skali od 1 do 5.
Tagi: | raport | e-commerce Wykop Sledzik Google drukuj Poleć 0
Komentarze: 0 | Napisz komentarz | Zobacz wszystkie komentarze na forum >>


Napisz komentarz
Nick
  


Pogrubienie    Kursywa    Podkreślenie    Adres email    Cytat    Link    Obrazek    Film Youtube - wklej pełny link   

Wpisz kod z obrazka. Zaloguj się, żeby dodawać komentarze bez ograniczeń.
Wysłać powiadomienie email przy nowych odpowiedziach?






Ankieta
mObywatel - z jakim prawdopodobieństwem zainstalujecie aplikację

100 %
75 %
50 %
25 %
0 %
A co to jest?


WynikiAnkiety

Głosów 224

Newsy
Artykuły
Video
Rankingi
Pliki / Download
Redakcja
Archiwum
RSS
Regulamin
Kontakt
Telefony Taryfy
Rozrywka Systemy Rynek Tablety Inne
// dodatkowy kod na dole strony (intext)