REKOMENDUJ | DO ULUBIONYCH | RSS | NEWSLETTER Nick: Hasło: ZAREJESTRUJ  
 
Autor: Kan2017-10-04 14:41 | PDA & Navi | fotografia | reklama | technologia
Kan
Wykop Sledzik Google drukuj Poleć 2

Cinemagraph - tchnięcie życia w bezruch cyfrowych fotografii

W świecie nowoczesnych technologii, przesyconym wizualizacjami, obraz stał się towarem jednorazowego użytku, a znużony odbiorca poświęca mu coraz mniej czasu. Jak go zaskoczyć i uchwycić jego uwagę? Jak przedstawić historię w ułamku sekundy? Odpowiedzią może okazać się cinemagraph.

Jedna, dwie, może trzy sekundy – tylko tyle poświęci analizie fotografii statystyczny, przypadkowy odbiorca. Zastosowanie cinemagraph’u może wydłużyć czas obserwacji, zaskoczyć obserwatora i sprawić, aby oglądany przez niego obraz nie utonął w morzu mu podobnych. Umiejętnie wykorzystane połączenie wideo i fotografii, dające efekt „żyjącego obrazu” potrafi bardzo intensywnie oddziaływać na odbiorcę. – mówi Magdalena Czmuda, producent i właścicielka domu produkcyjnego Sputnik Studio.

Cinemagraph to arcyciekawa technika tworzenia fotografii, w której występuje niewielki, poruszający się element. Na rynku pojawiła się już kilka lat temu, ale od niedawna zyskuje zainteresowanie marek, które korzystając z tej przykuwającej uwagę formy, próbują się wyróżnić, urozmaicić komunikację i budować zaangażowanie w mediach społecznościowych.

Termin stworzyło dwóch amerykańskich fotografów Kevin Burg i Jamie Beck, stosując technologię animowanych GIF-ów do wykonania niekonwencjonalnych artystycznie, ruchomych fotografii. Popularność cinemagraph’ów nabrała rozpędu. Z pewnością jest to związane z pojawiającymi się na rynku aplikacjami mobilnymi, które pozwalają użytkownikom smartfonów na realizację amatorskich obrazów z wykorzystaniem kinografiki.

Cinemagraph jest stosunkowo nowym, ciekawym i coraz chętniej wykorzystywanym w komunikacji marketingowej formatem. Ten niesłychanie kreatywny rodzaj przedstawienia to wynik spotkania się dwóch przeciwnych typów obrazowania – statycznego i ruchomego, które to przekładają się na technologie foto oraz video. Efektem takiego połączenia jest powstanie rewolucyjnej, a zarazem wyjątkowej hybrydy.

Chociaż statyczne zdjęcia przodują w kampaniach reklamowych, rośnie chęć posłużenia się cinemagraphami w komunikacji z konsumentem. Przykładem ich wykorzystania w działaniach marketingowych są cinemagraphy zrealizowane dla marki Sery z Goliszewa przez Sputnik Studio, na zlecenie agencji Uszka w Barszczu.

Dlaczego warto rozważyć ich zastosowanie w kreacji marki - wyjaśnia producent, Magdalena Czmuda.

Magia cinemagraph’u polega na ożywieniu, tchnięciu życia w bezruch. Umieszczenie elementów ruchomych w nieruchomym układzie odniesienia, którym jest statyczna fotografia, przy jednoczesnym zachowaniu jakości kinowej, sprawia, że zdjęcie nabiera wymiaru realistycznego. „Przywrócona do życia” część obrazu przykuwa uwagę i wymusza skupienie, dzięki czemu pobudza obserwatora do namysłu nad znaczeniem wizualizacji. Uchwycenie momentu daje efekt zamrożenia w czasie. Podczas gdy struktura liniowa video determinuje przemijalność zarejestrowanego na nim ruchu, hipnotyzujący ruch ukazany w cinemagraph’ie jest wieczny – mówi Magdalena Czmuda z domu produkcyjnego Sputnik Studio.

Komunikacja z wykorzystaniem cinemagraph’ów w odróżnieniu od animowanych GIF-ów jest subtelna, ale jednocześnie potrafi wzbudzić zainteresowanie odbiorcy, kierując jego uwagę na wybrany element w sferze obrazu. Cinemagraph jako wizualna prezentacja treści zapewnia oglądającemu nowe doznania estetyczne.

Profesjonalne zastosowanie cinemagraph’u jako formy reklamy ma wiele atutów. Przede wszystkim cinemagraphy na tle zwykłych GIF-ów wyróżniają się wysoką jakością i estetyką. Aktualnie znajdują zastosowanie nie tylko w branży modowej, w której zadebiutowały. Umiejętne wykorzystanie techniki łączenia zdjęć z filmem, przy jednoczesnym zachowaniu subtelności i wywołaniu interakcji poprzez zwrócenie uwagi na jeden, ruchomy element - dodaje obrazowi magii.

Odpowiednio skomponowany i estetycznie przygotowany cinemagraph może wzmocnić komunikację i sprawić, że zaintrygowany nietypową animacją odbiorca, poświęci kreacji więcej czasu. W dobie przesytu natłokiem informacji, atrakcyjny i przykuwający uwagę ruchomy obraz, dający wrażenie oglądania filmu, ma kluczowy atut – potrafi nakierować odbiorcę na wybrany przekaz. – podsumowuje producent, Magdalena Czmuda z domu produkcyjnego Sputnik Studio.

źródło: Sputnik Studio

Kan


Oceń ten artykuł w skali od 1 do 5.
Tagi: | fotografia | reklama | technologia Wykop Sledzik Google drukuj Poleć 2
Komentarze: 2 | Napisz komentarz | Zobacz wszystkie komentarze na forum >>

Anonimsfas
Niezarejestrowany




Zgłoś naruszenie
Wysłano: 2017.10.05 00:31 Odpowiedz
Niezłe dziadostwo.
AnonimTofik
Niezarejestrowany




Zgłoś naruszenie
Wysłano: 2017.10.04 21:21 Odpowiedz
A mnie trafia szlag, kiedy podczas czytania tekstu coś na ekranie wciąż się porusza. Równie dobrze ktoś mógłby mi machać ręką przed oczami kiedy czytam książkę lub oglądam film w kinie. Sama radość. Autorom tego wiekopomnego wynalazku proponuję, by już się zabrali do tworzenia kolejnego rozwiązania bazującego na zmienianiu tła strony z "contentem" na wszystkie kolory tęczy, w dodatku w nieregularnym tempie od 2 do 10 zmian na sekundę. To dopiero przyciągnie wzrok i uwagę.

Napisz komentarz
Nick
  


Pogrubienie    Kursywa    Podkreślenie    Adres email    Cytat    Link    Obrazek    Film Youtube - wklej pełny link   

Wpisz kod z obrazka. Zaloguj się, żeby dodawać komentarze bez ograniczeń.
Wysłać powiadomienie email przy nowych odpowiedziach?




Test Hykker myTab 10 - telefon i internet 3G w jednym, czyli tablet z Biedronki
W opinii ekspertów o tabletach pojawia się całe mnóstwo głosów, że tablety się kończą, rynek kurczy, a hybrydy 2 w 1 i duże smartfony zabierają im klientów. Wszystko to jest prawdą. Sporo użytkowników jednak zostanie przy tabletach – to typowi konsumenci treści internetowej. To, co wyróżnia Hykker myTab 10 na tle konkurencji, to dwa wejścia na kartę SIM. Oznacza to, że możemy wyposażyć go w Internet, a także w funkcję telefonu.
Samsung S5570 Galaxy Mini
703
LG GT540 Swift
440
Samsung Ch@t 335
393
SonyEricsson Xperia neo V
393
Samsung GT-S5620 Monte
362
Samsung GT-C3530
281
Samsung GALAXY Y GT-S5360
279
Samsung Star II (S5260)
247
Więcej telefonów


Ankieta
Co dla Was jest najważniejsze w smartfonie?

Moc obliczeniowa i specyfikacja
System operacyjny
Aparat i multimedia
Jakość wykonania
Czas pracy na baterii
Antena i jakość rozmów
Inne czynniki


WynikiAnkiety

Głosów 19

Newsy
Artykuły
Video
Rankingi
Pliki / Download
Redakcja
Archiwum
RSS
Regulamin
Kontakt
Telefony Taryfy
Rozrywka Systemy Rynek Tablety Inne
// dodatkowy kod na dole strony (intext)