REKOMENDUJ | DO ULUBIONYCH | RSS | NEWSLETTER Nick: Hasło: ZAREJESTRUJ  
 
Autor: Kan2017-10-02 09:10 | PDA & Navi | rynek | raport
Kan
Wykop Sledzik Google drukuj Poleć 0

76 proc. polskich internautów jednocześnie korzysta z minimum dwóch ekranów

Zjawisko multiscreeningu, czyli jednoczesnego korzystania z co najmniej dwóch ekranów jest coraz bardziej powszechną aktywnością wśród polskich internautów. Jednak na czym polega ta multiekranowość? Kim są jej użytkownicy? Jakich urządzeń dotyczy? Na czym polegają aktywności internautów w ramach multiscreeningu? Na te pytania odpowiadamy w ramach syndykatowego projektu „Multiscreening 2017”.


76% polskich internautów deklaruje, iż zdarza im się jednocześnie korzystać z minimum dwóch ekranów. Wciąż znaczna część aktywności bazuje na telewizorze i jednoczesnym korzystaniu z mniejszego urządzenia przenośnego. Wśród par ekranów najpopularniejszymi są: telewizor i smartfon (44% internautów wskazuje, iż korzysta z obu urządzeń jednocześnie) oraz telewizor i komputer stacjonarny lub laptop (41% wskazań).

Mamy podzielną uwagę

Dominującym rodzajem czynności wykonywanej podczas korzystania z kilku ekranów jest oglądanie telewizji – aktywność tą wskazuje 77% multiscreenerów. Jednoczesne komunikowanie się ze znajomymi deklaruje 41% internautów, natomiast 40% korzysta w trakcie multiscreeningu z serwisów społecznościowych. Trzecią najpopularniejszą czynnością wykonywaną na drugim ekranie jest granie w gry (25%) – aktywność, która tylko z pozoru wydaje się być niemożliwa do pogodzenia z drugim ekranem. Granie w gry pojawia się głównie jako dodatkowa czynność podejmowana na małym urządzeniu podczas oglądania telewizji lub materiałów wideo.


Wyniki pochodzą z projektu Multiscreening 2017, zrealizowanego na reprezentatywnej próbie n=1003 internautów we wrześniu 2017. W pełnej wersji raportu szczegółowo przyglądamy się zjawisku multiscreeningu – pokazujemy rodzaje treści video, podczas których internauci najczęściej sięgają po drugi ekran, przedstawiamy zależności pomiędzy aktywnościami na pierwszym i drugim ekranie, analizujemy miejsce marek w tym zjawisku.

źródło: IRCenter

Kan


Oceń ten artykuł w skali od 1 do 5.
Tagi: | rynek | raport Wykop Sledzik Google drukuj Poleć 0
Komentarze: 0 | Napisz komentarz | Zobacz wszystkie komentarze na forum >>


Napisz komentarz
Nick
  


Pogrubienie    Kursywa    Podkreślenie    Adres email    Cytat    Link    Obrazek    Film Youtube - wklej pełny link   

Wpisz kod z obrazka. Zaloguj się, żeby dodawać komentarze bez ograniczeń.
Wysłać powiadomienie email przy nowych odpowiedziach?






Ankieta
Czy w Polsce mamy roaming w UE według zasady RLAH (jak w kraju)?

Tak
Nie
Inne
A o co chodzi


WynikiAnkiety

Głosów 768

Newsy
Artykuły
Video
Rankingi
Pliki / Download
Redakcja
Archiwum
RSS
Regulamin
Kontakt
Telefony Taryfy
Rozrywka Systemy Rynek Tablety Inne
// dodatkowy kod na dole strony (intext)